Toyota atinge targetul UE de emisii CO2

Toyota atinge targetul UE de emisii CO2

Astfel, media masinilor Toyota polueaza sub limita de 130 g/km CO2, mai exact acestea afiseaza o valoare de 129.15 g/kmCO2.

Modelul care protejeaza cel mai bine mediul inconjurator este faimosul Prius cu emsii de noxe de 89 g/km CO2.

Celelalte modele care indeplinesc normele UE sunt IQ, Auris, Yaris si Urban Cruiser.

1001auto.ro

Test cu cel mai mic Infiniti din gama! G37 Sedan 2010

Test cu cel mai mic Infiniti din gama! G37 Sedan 2010

Infiniti este marca premium a celor de la Nissan si acest lucru inseamna ca din toate punctele de vedere acest detaliu este sesizabil.

Motoarele, transmisiile si nu in ultimul rand calitatea foarte buna de fabricate fac din masinile produse de japonezi concurente de seama pentru modelele germane de clasa premium.

Ce reprezinta Infiniti?

Aceasta marca de automobile de lux este de fapt brandul premium al japonezilor de la Nissan, brand care a fost comercializat pana in prezent doar pentru piata din SUA.

Chiar daca este produsa in Japonia ,clientii din pacific nu beneficiaza de aceste modele. Mai mult, Infiniti nu reprezinta o marca compromis cum vedem clar in Europa constructorii germani si mai nou cei din Marea Britanie.

Pur si simplu Infinti nu are motoare pe benzina cu puteri maxime sub 320 CP.

Cu cine concureaza G37?

Noul Infiniti G37 este o berlina de clasa medie superioara datorita dimensinilor caroserieie, si are drept concurenti modelele BMW 335i (306 CP si pret peste 50.000 euro), Audi A4 3.2 FSI (260 CP + 50.000 euro) si Mercedes C350 (296 CP si pret peste 55.000 euro).

Motorizare

Infiniti a lansat recent pentru piata auto din Europa noul motor diesel de trei litrim propulsor care dezvolta 245 de CP si un moment motor de 550 Nm. Chiar si asa, cea mai buna motorizare ramane pentru acest G motorul V6 pe benzina de 3.7 litri.

Acesta dezvolta o putere maxima de 320 CP si reprezinta in acest moment cel mai bun motor din clasa de 3.5 litri din lume. Aceasta afirmatie poate parea usor prea agresiva insa dupa parcurgerea a mai bine de 500 km la bordul noii masini motoarele concurentei par evident din alt film

Un Infiniti G37 este un statement in trafic, masina aceasta avand ceva de spus indiferent de ce o sa spuna fanii BMW si Mercedes. Cat despre consumul de combustibil putem sa spunem ca o valoare de 15-16 litri de benzina 95 nu reprezinta mare lucru cand sub capoata troneaza mai bine de 320 CP. In mersul extraurban un Infinti G37 poate consuma in medie si 8 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.

Transmisie

Elementul care a surprins cel mai mult a fost noua cutie de viteze automata cu 7 rapoarte. Aceasta a fost conceputa pentru a concura ca rafinament renumita transmisie 7-Getronic a celor de la Mercedes, insa transmisia lui Infiniti este superioara deoarece este singura transmisie automata de acest calibru care realizeaza eficient si frana de motor.

Schimbarea vitezelor se face rafinat si fara mari probleme, iar daca se opteaza pentru un mers economic aceasta schimba rapoartele eficient in jurul turatiei de 1.600 rpm.

Cu un plin de benzina de 80 de litri aceasta masina ar putea atinge o autonomie de peste 800 km fara probleme.

Pret

Detaliul cel mai bun de mentionat la aceasta masina este bineinteles pretul de achizitie. Acesta este de 36.000 euro fara TVA si reprezinta cel mai bun compromis pret-performante-dotari din acest segment.

Pentru inca 1.600 euro masina vine si cu transmisie integrala si roti directoare pe puntea spate, solutie abandanata de germani odata cu moartea legendarului BMW 850 CSI.

Fiabilitate

Infiniti impreuna cu BMW si Mercedes sunt singurii constructori care realieaza toate motoarele cu distributie pe lant si o garantie de top. Diferenta intre aceste marci este aceea ca Infiniti a ramas adeptul motorizarilor aspirate foarte rezistente, iar BMW si Merceds ofera propulsoare supraaliementate care au o durata de viata injumatatita datorita sistemelor turbo.

PRO

Imagine de marca buna, valoare de revanzare buna, cel mai bun motor V6 aspirat din lume, cel mai bun consum pentru un motor V6, transmisie automata foarte buna, pret de achizitie extraordinar, optiune transmisie integrale si a rotilor directoare spate.

CONTRA

Setarea suspensiei este prea tare pentru drumurile din Romania, greutatea masinii se simte cand se ataca in forta virajele, grada la sol prea mica, retea se service slab dezvoltata in Romania.

DATE TEHNICE Infiniti G37

Motor: V6 Benzina

Cilindree: 3.696 cmc

Putere CP/rpm: 320/7.000

Moment motor Nm/rpm: 360/5.200

Transmisie: Automata 7 trepte

LxlxI metri: 4.77×1.77×1.45

Jante: 225/45R18

Rezervor: 80 l

Greutate: 1.619 kg

Vmax: 249 km/h

0-100 km/h: 5.9 sec

Consum mediu: 10.4l/100 km

Pret de achizitie:

– 36.974 fara TVA
– 44.000 cu TVA

SURSA: 1001auto.ro

Rechemarile in service si problemele ascunse ale masinilor

Rechemarile in service si problemele ascunse ale masinilor

Dupa isteria generala cu cel mai mare recall din intreaga istorie a industrie auto in care masinile Toyota s-au vazut puse cu fata la zid, am considerat ca este normal sa prezentam pe larg aceste probleme si generalizarea lor la multe mari de prestigiu.

In primul rand trebuie sa spunem ca rechemarile in service pentru remedii de ordin mecanic sau electric sunt intalnite la toti constructorii de automobile fie ca acestia produc masini de 6.000 euro (vezi probleme Dacia Logan cu rugina) sau masini de peste 300.000 euro.

Mitu-ul conform caruia anumite marci nu fac greseli la acest capitol este complet eronat.

Pentru a intelege despre ce este vorba am cautatt cateva masini importante in ochii soferilor romani si am mentionat mai jos problemele lor tehnice:

Volkswagen Tiguan 2009

Anul trecut VW a rechemat in service peste 6.500 de unitati din modelul Tiguan pentru a remedia o problema a motorului de doi litri TFSI. Acest propulsor a fost echipat din fabrica cu un ECU (Computer de Bord) softat gresit. Astfel, atunci cand se activeaza aerul conditionat computerul citeste gresti informatia si accelereaza la maxim motorul.

Daca sunteti nefericitii posesori ai unui Tiguan cu transmisie semiautomata de tipul DSG aceasta accelerare poate duce la atingerea vitezei maxime fara a putea oprii masina.

Concesinte

Masina accelereaza necontrolat si pe langa faptul ca aceasta atinge viteza maxima soferul nu poate sa actioneze pedala de frana. Rezultatul este un posibil accident la o viteza de ordinul a 200 de km/h.

Volvo S80 model 2010

Partea interesanta vine din segmentul de lux unde un Volvo S80 are probleme cu pompa de benzina care se blocheaza. Dupa aceasta problema de soft masina nu mai poate sa fie miscata. Aceasta eroare a componentelor electrice la sistemul de alimentare poate sa apara si la viteze mari, moment cand motorul se opreste si cel de la volan pierde servodirectia si asistarea sistemului de franare.

Lamborghini Murcielago 2003

O alta masina de renume care a avut probleme este Lamborghini-ul Murcielago din 2003. Supersportiva de peste 500 de CP a avut probleme cu sistemul de directie care in anumite cazuri bloca in mers coloana de directie.

Porsche Cayenne 2008

O alta marca de renume, Porsche a beneficiat la randul sau de un recall de proportii pe modelul Cayenne care avea montata o conducta de combustibil prea apoape de motor. In anumite cazuri aceasta conducta avea sanse mari sa se topeasca in urma caldurii degajate de propulsor si masina sa se carbonizeze la propriu.

BMW X5  2009

Un alt nume premium al industriei auto, BMW a constatat ca pe modelul X5 construit anul trecut discurile de frana nu rezista in cazul unei utilizari intense. Pe anumite modele discurile de frana se spargeau si masina era foarte greu de oprit. Spargerea sau ovalizarea unui disc de frana induce automat o lipsa a directiei masinii cand se ruleaza cu viteze mari.

Mercedes Clasa S 2009

Cel mai ciudat recall a implicat nava amiral a celor de la Mercedes Benz, respectiv limuzina Clasa S. In urma unor test efectuate de reteaua service Mercedes a rechemat toate masinile comercializate deoarece acesta aveau sistemele de inchidere ale portierelor asamblate gresit.

Astfel, masinile veneau in service pentru a remedia sistemul de inchidere al portierelor, mecanicii observand ca aceste inuietori au fost montate gresit fata-spate.

Cel mai mare pericol a fost observat in momentul unui impact cand pasagerii nu au mai putut sa coboare din masina.

De asemenea aceste incuietori defectuoase permiteau copiilor sa deschida usile masinii chiar si in timpul mersului.

Loganul in criza indiana

Loganul in criza indiana

Dupa ce vanzarile Dacia Logan au fost lovite in plin de criza financiara internationala, lucru care pune in pericol chiar continuare activitatii in Romania a grupului Renault, vesti proste vin pentru producatorul auto francez si din India. Grupul Renault si partenerul sau de pe piata locala, Mahindra, au redus cu peste 50% productia berlinei Logan in India, dupa ce vanzarile au tot scazut de cateva luni incoace, potrivit site-ului livemint.com. Dupa ce au atins apogeul in martie, trecand de 3.000 de unitati, vanzarile Logan in India au scazut pana la aproximativ 1.000 de masini in luna octombrie ca urmare a cresterii dobanzilor. Mahindra-Renault producea circa 2.500 de masini pe luna la fabrica de la Nashik, dar in luna noiembrie productia nu va depasi 1.000 de masini. Pentru a opri declinul vanzarilor pe piata indiana, Mahindra-Renaultau luat decizia de a vinde Loganul cu 10% mai ieftin catre partenerii de afaceri din 35 de orase.

Rezultatele financiare ale grupului Renault-Nissan in 2009

Rezultatele financiare ale grupului Renault-Nissan in 2009

In contextul dificil al anului 2009, planul de actiune al grupului Renault a dat roade, ducand la o schimbare pozitiva a rezultatelor pe semestrul doi. Renault si-a atins astfel obiectivul principal pe 2009: un free cash flow pozitiv.

-Cifra de afaceri a Grupului a fost de 33 712 milioane euro, in scadere cu 10,8% pe an, dar in crestere cu 25% in ultimul trimestru.

-Cota de piata la nivel global (VP+VU) a fost in crestere usoara (0,1 puncte). In plus, aceasta s-a imbunatatit pe semestrul doi (0,2 puncte la nivel mondial si 1,4 puncte in Europa).

-Marja operationala a Grupului a fost de -396 milioane euro, adica -1,2% din cifra de afaceri (+224 milioane de euro pe semestrul doi, adica +1,3% din cifra de afaceri).

-Rezultatele din exploatare au fost de -955 milioane de euro (din care -9 milioane de euro pe semestrul doi)

-S-a inregistrat un rezultat net negativ  de -3068 milioane de euro (din care -356 milioane de euro pe semestrul doi). Rezultatele companiilor asociate au reprezentat jumatate (-1561 milioane euro) din suma totala.

-S-a atins un free cash flow pozitiv de 2088 milioane de euro, care a dus la o scadere a datoriei financiare nete pentru Automobile de 2023 milioane de euro, pentru a atinge 5921 milioane de euro.
-Rezerva de lichiditati pentru Automobile se ridica la 9478 milioane de euro, din care 4070 de euro in acorduri de credite neaccesate si 5408 milioane de euro disponibile imediat.

Perspective an 2010

In 2010, Renault se asteapta ca circumstantele sa ramana dificile, cu o piata europeana care ar putea scadea cu 10% fata de piata totala din 2009. In acest context, compania si-a fixat ca obiectiv, la fel ca in 2009, sa genereze un Free Cash Flow pozitiv si sa continue astfel sa-si reduca datoria.

Pentru a atinge acest obiectiv, Renault poate conta in 2010 pe 4 instrumente principale:

-Atractivitatea gamei sale, a carei extindere si reinnoire (6 produse noi in 2010) vor continua, si care va trebui sa prelungeasca dinamica cresterii cotelor de piata in semestrul doi.

-Aprofundarea sinergiilor  in cadrul Aliantei cu Nissan.

-Continuarea politicii de reducere a costurilor, precum si pastrarea unui raport intre investitiile in CAPEX si cercetare si dezvoltare, pe de o parte,  si cifra de afaceri, pe de alta parte, mai mic de 10%.

-Inmultirea actiunilor care duc la o buna gestionare a nevoii de fond de rulment.

Linistea de dinaintea furtunii financiare a fost pentru piata auto in T3

Linistea de dinaintea furtunii financiare a fost pentru piata auto in T3

Calculele de dupa primul semestru arata inca cifre pozitive pentru piata auto, insa, totodata si primele simptome ale crizei. Trimestrul 3 a reprezentat linistea de dinaintea furtunii.

Iulie
Este luna bilantului semestrial. Astfel, Ford anunta cresterea vanzarilor in Romania cu 37,7%, pana la aproape 12.100 de unitati, Mercedes-Benz prezinta un plus de 57% a vanzarilor fata de aceeasi perioada a anului precedent pana la circa 4.750 de unitati, Autoitalia cu 20,7% pana la aproape 8.100 de autovehicule, in vreme ce Mazda cumuleaza aproximativ 1.350 de masini vandute.
BMW Group Romania contabilizeaza in S1 circa 1.380 de unitati, in crestere cu 36,7%, Dacia peste 127.000 de unitati la nivel global, in crestere cu 13,3%, iar General Motors 4,8% crestere in Romania pana la aproape 14.600 de unitati, crestere sustinuta in principal de modelele Opel.
Autoturismele Volvo au fost cu 10% mai multe, iar cele de la Mitsubishi cu 55,3% pana la 2.320 de unitati.
Vanzarile Peugeot, in schimb, au scazut in primele sase luni cu doua procente, iar cele pentru Citroen cu 16%. AAA Auto inregistreaza si el o scadere in Romania, 34%.
Primul semestru se traduce printr-o crestere de 3,7% avanzarilor la autovehiculele noi, potrivit datelor APIA.

August
Vanzarile la autovehiculele second-hand explodeaza cu 100%, pana la 112.00 de unitati, in timp ce inmatricularile de autoturisme noi scade cu 1,8%.
UAMT Oradea, producator de motoare, piese si accesorii pentru autovehicule, afiseaza o scadere a afacerilor de 31%, pana la 26,35 milioane de lei.
Rombat, in schimb, afiseaza o crestere de 47,7%, pana la circa 27 milioane euro.
Automobile Craiova inregistreaza o reducerea profitului in primele sase luni pana la 1,08 milioane lei.
Producatorul de piese auto Compa Sibiu inregistreaza in primul semestru o crestere a afacerilor de 11,5%, pana la circa 170 milioane euro.
Romcab, producator de cablaje din Targu Mures, inregistreaza venituri de 35,7 milioane lei in S1.
General Motors afiseaza pierderi nete de 18,7 miliarde dolari in primul semestru. August este si luna in care cei trei mari constructori americani, GM, Ford si Chrysler, cer un imprumut federal de 25 miliarde de dolari.

Septembrie
Constructorul Porsche anunta o scadere cu 45% a vanzarilor diviziei nord-americane pentru luna august. Porsche isi majoreaza totodata drepturile de vot la Volkswagen la 35,14%, ceea ce ii confera grupului german controlul asupra celui mai mare producator de automobile din Europa.
Daimler intentioneaza sa-si vanda volumul de actiuni de 19,9% detinut la Chrysler, cu o valoare de catalog de 171 milioane de euro.
Jim Press, presedintele Chrysler, declara ca piata auto din SUA isi va reveni abia la finele anului viitor.
Producatorul german de piese si componente auto Honsel isi arata intentia de a investi peste 100 milioane de euro la Slatina, pentru deschiderea unei fabrici de piese turnate din aluminiu.
Producatorul de anvelope Pirelli Romania anunta cresterea investitiilor in fabrica de la Slatina pana la un total de 500 milioane euro.

Soc de la BMW: La revedere

Soc de la BMW: La revedere, Christopher Bangle!

Iata o stire soc pentru industria auto: Christopher Bangle a demisionat din fruntea Depatamentului de Design a Grupului BMW si planuieste sa paraseasca lumea auto pentru totdeauna.

BMW a facut anuntul printr-un comunicat de presa, Bangle declarand ca motivul ar fi dorinta sa de a raspunde si altor provocari in design, pe langa cel automobilistic.

Influenta si contributia lui Bangle la succesul constructorului bavarez sunt imense si imposibil de renegat. In varsta de numai 52 de ani, acesta a devenit o legenda in lumea designului auto, conducand Depatamentul de Design al BMW timp de 17 ani.

Intre 1990 si 2000 el a asigurat evolutia seriilor 3, 5 si 7, ca apoi, impreuna cu echipa sa, sa lanseze toate noutatile BMW de pana azi: Z3, Z4, X5, X6, Seria 6 si Seria 1.
Deasemenea, tot el a fost „gura de aer” a lui MINI, relansat de BMW ca un brand nou, devenind un real success pentru casa bavareza.

Christopher Bangle este poate cel mai „barfit” designer din industria auto, nu de putine ori fiind acuzat de faptul ca a schimbat radical tot ce insemna BMW. Asa si este… a schimbat totul in bine!
Singurul lucru ce i se poate imputa este faptul ca tot ce a desenat timp de 17 ani fie iti place, fie nu iti place! Cu toate acestea, 17 ani petrecuti in fruntea Departamentului de Design BMW spune tot.

Succesorul va fi Adrian van Hooydonk, in varsta de 44 de ani, fiind cel mai indicat, din moment ce a lucrat din 1992 alaturi de Chris Bangle.

Renault renunta la Clio Made in France!

Renault renunta la Clio Made in France!

Francezii de la Renault au anuntat ca viitoarea generatie de modele Clio IV urmeaza sa fie construite in uzina din Turcia.

Pana in prezent constructorul francez a aplicat o strategie de productie a modelului Clio care avantaja clientii din Europa de Vest datorita producerii versiunii Bicorp (5 usi) in uzina sa din Flins, in timp ce pentru versiunile Clio Symbol si Estate aceasta se realiza in uzina Bursa din Turcia.

Anuntul mutarii complete a productieie viitoarei generatii de Clio in Turcia va avea consecinte destul de grave in actuala uzina din Franta unde se asteapta concedieri masive.

In Franta Renault a decis ca va realiza doar modele hibride si electrice Zoe, Fluence, Kangoo si Twizzy ZE, masini din care se vor produce putine exemplare.

Modelele Clio Symbol si gama Renault Megane Sedan produse in Turcia au fost subiecte principale datorita unor probleme de fiabilitate destul de grave. Utilizatorii acestor versiuni au reclamat pe parcursul timpului slaba calitate de fabricatie si lipsa unei retele profesioniste de service in Romania.

Citeste mai mult pe:1001auto.ro

Toyota Yaris este modelul cu cele mai scazute emisii de CO2 din Europa

Toyota Yaris este modelul cu cele mai scazute emisii de CO2 din Europa

Toyota Yaris este modelul de volum care a inregistrat in 2009 cea mai scazuta valoare a emisiilor de CO2 la nivel european, respectiv 119.0g/km, in scadere cu 12.4g/km in 2008, conform companiei JATO, lider mondial in consultanta si cercetare in industria auto.

Iesind din aria modelelor de volum, Toyota Prius obtine in 2009 cele mai bune rezultate in ceea ce priveste valoarea emisiilor de CO2.

Datorita procentului ridicat de penetrare a pietei europene a modelului Yaris, brandul Toyota a urcat pe pozitia a doua a clasamentului brandurilor cu cele mai scazute emisii de CO2, cu o medie de 130.1g/Km. 

Studiul  JATO arata  faptul ca mai mult de jumatate din piata vehiculelor noi comercializate in Europa genereaza emisii de CO2 sub 140g/km. Aceasta valoare este mai redusa cu 5.4g /km fata de 2008.

De asemenea, cota de piata detinuta de modelele ce produc emisii de CO2 reduse (101 120 g/ km) a ajuns in 2009 la 8,9%. 
Aceasta analiza este extrasa din raportul JATO ce cuprinde date din 21 de state, care va fi publicat pe parcursul acestei luni.

Raportul complet JATO va oferi o imagine detaliata a volumului emisiilor de CO2 in functie de tara, segment si de brand, plus o analiza detaliata a efectelor tehnologiilor eco-friendly. 

Sursa:1001auto.ro

Piata auto mondiala isi incoroneaza noul rege

Piata auto mondiala isi incoroneaza noul rege

Constructorii auto au avut pierderi pretutindeni in lume. Finantele mult reduse au cauzat scaderi ale vanzarilor astfel incat producatorii nu se mai lauda cu cele mai bune cifre, ci cu cele mai mici pierderi. Iar in aceasta valtoare, din care scapa cine poate, are loc incoronarea unui nou rege pe piata auto.

Timp de 77 de ani, gigantul auto american General Motors a purtat coroana de cel mai mare producator auto. Insa, 2008 l-a marcat cu o pierdere de 10 procente, pana la un volum total de 8,35 milioane de autovehicule vandute in lume. Pe de cealalta parte, nici Toyota nu a inregistrat cresteri, dar a avut o scadere mai mica, de doar patru procente. Astfel, constructorul nipon a afisat pentru 2008 un volum de 8,97 milioane de autovehicule vandute. Chiar daca gigantul japonez a preluat coroana de la americani, oficialii Toyota s-au aratat dezamagiti prin faptul ca se asteptau la o crestere.

David si Goliat in roluri inversate

Pentru a putea intelege cum a avut loc aceasta schimbare trebuie privit cu aproape un deceniu in urma. Foarte multa vreme, GM a fost o marca a aamericanismuluia, a masinilor mari, grele, impozante, dar si cu un consum foarte mare de combustibil. In conditiile in care America de Nord are in general cea mai mare pondere din piata de desfacere a companiei, iar aceasta a fost prima si cea mai lovita, efectele s-au reflectat de la an la an in vanzari.

In celalalt colt al „ringului”, Toyota a mizat pe o carte la inceput riscanta, dar in final castigatoare. Din 1999, compania s-a concentrat pe masinini cu un consum mai mic de combustibili si pe intrarea pe pietele emergente, piete in care tocmai eficienta consumului conta forte mult. Astfel, in ultimii zece ani, Toyota a ajuns la o crestere de 70%, crestere care ar fi fost si mai mare, daca recesiunea ar fi intarziat in Asia, piata care conteaza in proportie de aproape 65% din vanzarile totale. In plus, compania a suferit si din cauza aprecierii monedei nationale fata de dolar, de la aproape 105 yen acum un an si 110 yen in vara, la 90 de yen pentru un dolar in prezent. Acest lucru a insemnat o scadere a veniturilor, dar si o descurajare a exporturilor.

Diferenta dintre cei doi este mica, insa este clar ca GM va scadea in greutate, intrucat urmareste sa reduca numarul angajatilor si prin asta costurile de productie, sa reduca numarul dealer-ilor si al marcilor, totul pentru a dovedi ca merita imprumutul guvernamental de 13,4 miliarde de dolari.