Taxa auto

Taxa auto, lovitura in buzunarele romanilor

Ordonanta privind taxa auto a fost publicata luni in Monitorul Oficial. Potrivit documentului, persoanele care inmatriculeaza masini second hand vor plati o taxa de trei ori mai mare. Desi in textul OUG nu este prevazuta data intrarii in vigoare a noii taxe, iar premierul a declarat ca taxa se va introduce din 15 decembrie, conform legii, ea se aplica din ziua publicarii in Monitorul Oficial. Taxa se tripleaza pentru toate vehiculele rulate si pentru masinile noi Euro 4 care au motoare mai mari de 2.000 de centimetri cubi. Pentru un Audi Q7 nou cu motor de 4,2 litri se va plati o taxa de 11.000 de euro, iar pentru aceeasi masina echipata cu propulsor diesel de 3 litri cu filtru de particule cuantumul va fi de 4.800 de euro.
Pentru un Mercedes Benz nou, cu motor diesel de peste 2.000 de centimetri cubi Euro 4, valoarea triplata va fi de aproape 2.800 de euro. Cumparatorul unui Opel Vectra nou cu motor pe benzina de 2,2 litri va achita o taxa de circa 3.000 de euro.

Toyota opreste productia 12 zile in Europa

Toyota opreste productia 12 zile in Europa

Japonezii de la Toyota Motors au anuntat ca intreaga productie de masinile din Europa umreaza sa fie sistata pentru a remedia anumite probleme de ordin logistic.

In total Toyota opreste productia de masini 12 zile, uzinele vizate fiind cele din Franta si Marea Britanie.

In Hexagon Toyota opreste uzina sa producatoare de citadine Yaris in perioada de 6-9 aprilie.

Urmarile celui mai mare recall din intreaga istorie a industriei auto (8.5 milione masini rechemate in service) si a incetarii programelor de ajutare a vanzarilor de masini noi din Europa duc la o scadere considerabila a cotei de piata de pe Batranul Continent.

In Romania clientii Toyota ar putea sa observe o crestere considerabila a timpului dintre comandarea masinii si predarea sa spre client de pana la doua saptamani.

Schimbarile importante din cele mai importante uzine Toyota nu vor duce la o crestere a pretului de achizitie pentru aceste automobile.

Toyota Romania incepe campanie de rechemare in service 

Toyota Romania incepe campanie de rechemare in service 

Toyota Romania a lansat astazi actiunea de rechemare in service pentru un numar de 12.500 de vehicule posibil afectate la nivelul intregii tari, ce vor fi verificate la pedala de acceleratie.

Posesorii acestor vehicule vor primi scrisori de informare de la dealerii Toyota de la care si-au achizionat masina, prin care vor fi invitati pentru programari in service. Verificarea unei masini va dura aproximativ 30 de minute, costurile urmand sa fie suportate de catre companie.

Campania de rechemare este o masura preventiva ce are ca scop verificarea tuturor vehiculelor indicate de catre Producator (Toyota Motor Europe), chiar daca posesorii acestor masini nu au identificat nicio problema la nivelul pedalei de acceleratie sau daca masina nu prezinta problema respectiva. In Romania, la fel ca si in Europa, nu a avut loc niciun accident cauzat de eventuale disfunctionalitati la nivelul pedalei de acceleratie.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat clientilor nostri. Ii asiguram ca, pentru noi, siguranta si satisfactia lor mai presus de orice. De aceea initiem aceasta campanie preventiva de recall; in acest moment, preocuparea noastra cea mai mare este aceea de a solutiona cat mai urgent si eficient aceasta situatie si de a ne asigura ca toate masinile au fost verificate, declara George Kyriazis, Director General Toyota Romania.

Solutia pentru remedierea problemei la pedala de acceleratie

La modelele incluse in actiunea de recall exista posibilitatea ca pedala de acceleratie sa ramana blocata mecanic intr-o pozitie partial apasata sau sa revina lent la pozitia normala. Acest comportament este cauzat de probabilitatea aparitiei uzurii la mecanismul pedalei de acceleratie. Uzura progresiva, in combinatie cu anumite conditii de functionare si de mediu, pot genera o frecare mai mare la nivelul mecanismului, astfel incat, cu intermitenta, pedala de acceleratie sa poata fi apasata mai greu, sa revina mai incet la pozitia normala sau, in cel mai rau caz, sa ramana partial apasata.

Procedura de remediere dezvoltata de inginerii Toyota include instalarea unei placute de otel in ansamblul pedalei de acceleratie, menita sa creeze un spatiu ce reduce frecarea din interiorul mecanismului.

In ceea ce priveste actiunea de rechemare in service anuntata la nivel international pentru modelul Prius, Toyota Romania mentioneaza ca, la nivel national, au fost comercializate 7 unitati din actuala generatie Prius, ce vor fi verificate in conformitate cu procedura stabilita la nivel international. 

Vanzarile auto in Europa

Vanzarile auto in Europa, cele mai slabe in ultimii 20 de ani

Vanzarile de masini au continuat sa scada pe batranul continent si in prima luna a anului. Chiar daca, de regula, ianuarie este o luna mai slaba, rezultatele sunt cu mult sub cele din aceeasi luna a anului trecut.

Conform datelor Asociatiei Producatorilor Auto Europeni (ACEA), vanzarile de masini in Europa au scazut in ianuarie fata de aceeasi perioada a anului trecut cu 27%, in ciuda unei usoare revigorari de cateva puncte procentuale fata de decembrie 2008. Astfel, exceptand datele din Cipru si Malta, aproape 960.000 de unitati au fost vandute luna trecuta, ceea ce inseamna o scadere de noua luni consecutive si cele mai slabe in ultimele doua decenii.

Cea mai mare scadere a inregistrat-o Islanda cu -88,1%, urmata de Letonia cu -77,5%. Cea mai mica scadere a fost inregistrata de Polonia cu un minus de doar 5,3%.
Romania, in schimb, a fost cu mult peste media europeana, cu -53,2%. Nici vecinii nostri unguri nu au stat mai bine, cu -52,3%, in vreme ce Bulgaria a scazut cu 42,6%.

In continuare, Grupul Volkswagen detine primul loc cu aproape 200.000 de unitati vandute, urmat de Grupul PSA (Peugeot-Citroen) cu circa 128.000 de masini si Ford cu putin peste 100 mii de unitati.

Lexus ofera in Romania o garantie de 5 ani

Lexus ofera in Romania o garantie de 5 ani

Lexus a introdus la inceputul acestui an cea mai lunga perioada de garantie existenta in Romania pe piata premium: 5 ani sau 160.000 km parcursi.

Garantia extinsa de la 3 la 5 ani  este valabila pe intreg teritoriul Europei si este transmisibila in conditiile de revanzare a masinii in decursul celor 5 ani.

Garantia extinsa este valabila  in aceleasi conditii ca si garantia de baza si aduce clientilor o serie de beneficii majore, precum un plus de confort si libertatea de a circula fara griji oriunde in Europa pentru inca doi ani. 

Lexus le ofera in exclusivitate clientilor segmentului premium din Romania garantia de 5 ani. Lexus Extracare dovedeste increderea pe care o avem in modelele noastre, recunoscute de catre studiile de specialitate, dar si de milioane de clienti din intreaga lume, drept cele mai fiabile masini la nivel international.

Clientii masinilor din segmentul premium isi doresc in permanenta cele mai noi si avansate tehnologii, astfel ca au tendinta de a schimba mai des masina detinuta. Garantia extinsa ofera o oportunitate mai mare de satisfacere a acestei dorinte, asigurand o crestere de valoare la revanzarea vehiculelor, aspect foarte important pentru orice proprietar, a declarat George Kyriazis, Directorul General Toyota Romania. 

Oferta Lexus este valabila si pentru masinile achizitionate de catre companii, avantajand societatile care obisnuiesc sa isi innoiasca flota auto  la fiecare 2-4 ani, prin revanzarea autovehiculelor catre persoane fizice sau alte persoane juridice. 

Garantia extinsa este compusa din garantia standard de 3 ani sau 100.000 km si garantia extinsa Lexus Extracare de 2 ani, in limita totala a 160.000 km.

Aceasta este valabila doar in cadrul atelierelor de reparatii autorizate Lexus si este oferita pentru toate autovehiculele Lexus contractate in reteaua autorizata Lexus Romania incepand cu data de 01.01.2010.

Sursa: 1001auto.ro

Uzina Dacia reincepe azi productia

Uzina Dacia reincepe azi productia

Dupa o luna de vacanta fortata, muncitorii de la uzina Dacia se intorc astazi la serviciu. Somajul tehnic, insa, nu se termina in surdina, sindicalisti de la Automobile Dacia anuntand un miting destul de mare pentru maine pentru a cere mentinerea taxei de poluare, care ar putea avea ca efect salvarea multora dintre locurile de munca.

Contextul somajului tehnic din perioada 11 decembrie – 11 ianuarie este dat, pe de-o parte de o alta perioada de oprire a lucrului la sfarsitul anului trecut, 20 noimebrie – 7 decembrie, in care 9.000 de muncitori au stat acasa, iar pe de alta parte de facerea publica a ultimelor cifre privind vanzarile.
Chiar si cu lucrul reluat, productia uzinei se va reduce cu circa 25,5%, adica de la aproape 41.000 la circa 32.500 de unitati pe luna. Chiar si asa, productia ar depasi cu mult volumul pe care uzina a reusit sa-l vanda in 2008, putin peste 250.000 de autoturisme.

Nu numai productia este taiata, ci si bugetul de investitii, care va fi redus pentru acest an de la 250 la doar 150 milioane de euro.
Vanzarile producatorului autohton au suferit un declin la sfarsitul anului trecut, dupa ce perspectivele la inceputul lui 2008 aratau foarte bine. Astfel, in decembrie, Dacia a pierdut aproape 55% din vanzari, iar pe intreg anul aproape 17 procente fata de anul precedent. Paradoxal, exporturile au fost in crestere cu 35%, ceea ce a dus la cresterea vanzarilor totale ale constructorului cu aproape 11 puncte procentuale.

Piata auto la jumatate de an

Piata auto la jumatate de an

In primele sase luni ale anului, piata automobilelor din Romania a scazut cu 57,2 procente fata de primul semestru al anului trecut, daca se ia in calcul numarul de noi inmatriculari inregistrate la directia de permise si inmatriculari vehicule. Chiar si in cea de-a saptea luna s-a inregistrat o tendinta similara, cu o scadere de 50,7% fata de iulie 2008 si cu -3,5% gata de iunie 2009.

Pentru masinile rulate, primul semestru a fost o perioada de crestere de 25,6%, in ciuda faptului ca luna a saptea a venit cu o scadere de 2,3% fata de iulie 2008.
Cea mai vanduta marca ramane Dacia, cu 4.172 de unitati, in scadere cu -26%, urmata de Skoda, cu 844 de masini (n.r. -54,8%) si Renault cu 777 de unitati, un regres de-48,5%.
Dintre automobilele second hand, romanii au preferat cel mai mult Volkswagen, Opel si Ford.

La vehiculele comerciale, scaderile sunt si mai mari, -63,5% inmatriculari, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor Auto din Europa.
Chiar daca Ministerul Mediului a inclus si vehiculele comerciale in programul Rabla, analistii pietei auto nu cred ca efectul va fi prea mare intrucat cumparatorii trebuie sa fie persoane fizice.
Abia din a treia etapa a programului, care incepe in septembrie, vor fi incluse si persoanele juridice.

La nivelul pietei europene, piata auto a scazut cu 11 procente, cele mai mari vanzari inregistrandu-le grupul Volkswagen, cu aproape 1,6 milioane de unitati
Scaderea medie a pietei auto comerciale europene este de 37,2%. Datele ACEA nu includ Malta si Cipru.

Pierderi de 120 de milioane de dolari pentru Volvo

Pierderi de 120 de milioane de dolari pentru Volvo

Volvo, al doilea constructor de camioane din lume, a raportat pierderi operationale de 999 milioane coroane suedeze (120 milioane dolari) in al patrulea trimestru din 2008, din cauza scaderii masive a cererii, scrie Reuters, citat de Newsin.
Compania a anuntat ca nu se asteapta la o revenire a cererii in prima jumatate a acestui an si a prevazut ca piata europeana va scadea cu pana la 44% in 2009, ca urmare a numarului din ce in ce mai mare de anulari de comenzi.

Mini a implinit 50 de ani de existenta

Mini a implinit 50 de ani de existenta

Numele sau este Mini si reprezinta in acest moment un adevarat brand de tara, evident pentru Marea Britanie chiar daca proprietarul este la Munchen.

Jumatate de secol de performante

Mini este o marca de atuomobile britanica care si-a facut aparitia intr-un moment destul de greu, respectiv dupa terminarea celui de-al Doilea Razboi Mondial. In aceeasi perioada Europa continentala se afla in ruine, iar viata britanicilor nu atingea in ciuda victoriei o progres demn de mentionat. Pentru a face ca aceasta perioada dificila din punct de vedere economic sa treaca mai eficient inginerul Sir Alexander Arnold Constantine Issigonis care lucra la British Motor Corporation a dezvoltat conceptul de automobil mic cu motorul montat in fata si transmisia pe aceeasi punte.

Dupa cateva probleme de logistica proiectul Austin ADO15 si-a facut aparita in luna aprilie 1959. Ce a urmat toata lumea stie.

Mini Myfair 50

Masina din acest test drive este in prezent cea mai extravaganta aparitie sub aceasta sigla deoarece este cel mai luxos Mini care a vazut lumina zilei. Chiar daca poate parea surpinzator daca ne uitam la pretul de achizitie nu putem sa nu ne aducem aminte ca Mini Myfair 50 este un produs de lux care doreste sa reaminteasca succesul marcii atat din punct al vanzarilor cat si in competitiile sportive.

Pentru a diferentia un Mayfair de un Mini banal trebuie sa ne uitam putin la grila radiatorului unde observam doua proiectoare care aduc aminte de reusitele masinii in celebrul raliu Monte Carlo. O alta tusa de calitate britanica este reprezentata de sigla Mini 50 de ani care troneaza mandra langa cele doua proiectoare impozante.

Interior

Mult lume stie ca Marea Britanie este patria celor mai luxoase automobile din lume precum Rolls Royce sau Range Rover, iar pentru a face o editie speciala cu adevarat speciala Mini a echipat acest Mayfair cu un interior de cea mai buna calitate. Tapiteria de piele Lounge Toffy cu eticheta Mayfair este de cea mai buna calitate. Mai mult, aceasta tapiterie face ca viata din acest Mini sa para mult mai rafinata decat o sa intalnim in alte masini premium.

O alta caracteristica premium a masinii sunt insteriile de lemn piano finish care se regasesc pe bord dar si pe oglinizile retrovizoare.

Motor………..

Citeste in continuare pe : 1001auto.ro