Mercedes a dat mita de peste 50 de milioane de dolari!

Mercedes a dat mita de peste 50 de milioane de dolari!

Constructorul german de automobile Daimler Benz a fost prins dand mita la nivel inalt anumitor persoane pentru a facilita vanzarea in siguranta de automobile.

Confom americanilor de la Detnews Daimler USA a incalcat legea conform careia o firma nu poate sa dea cadouri oficialilor straini.

Aceeasi sursa a mentionat ca oficialii Mercedes Benz au dat mita de milioane de dolari unor oficialitati din tari precum China, Croatia, Irak sau Rusia pentru a favoriza comercializarea de automobile cu steaua in trei colturi pe capota.

Estimativ Detnews.com a mentionat ca suma totala a cadourilor corporate date de Mercedes insumeaza peste 50 de milioane de dolari.

Concernul Daimler Benz este acuzat acum si de conspiratie si falsificarea documentelor si a registrelor financiare,  zvonurile dand o valoare de aproximativ 200 milioane de dolari pentru amenda care urmeaza să fie propusa.

Volkswagen

Volkswagen, minus 80% la profit

Grupul Volkswagen a raportat un minus de 80% al profitului net in 2009, pana la 960 mil. euro, potrivit ABC. Totodata, veniturile totale au scazut cu 8%, pana la 105 mld. euro, desi numarul de autovehicule livrate a crescut cu circa 1% fata de 2008.

Vanzarile la noul model Lexus au fost suspendate

Vanzarile la noul model Lexus au fost suspendate

Vanzarile la noul model Lexus au fost suspendate de catre Toyota pe teritoriul SUA pe motiv ca producatorul nipon se teme ca autoturismele se pot rasturna cu usurinta.

Publicatia Times mentioneaza faptul ca noul model Lexus GX 460 a atras atentia protectiei consumatorului prin acest risc marit.
Actiunea vine dupa o serie de incidente ce i-au stricat reputatia Toyotei, in principal din cauza unor defectiuni tehnice la o serie de modele.

La inceputul lui aprilie, executivul american a anuntat deja ca va penaliza producatorul cu o amenda de 16,4 milioane de euro.

Renault Romania nu ofera romanilor masini performante!

Renault Romania nu ofera romanilor masini performante!

De mai bine de 10 ani importatorul Renault in Romania si-a facut obiceiul de a scoate spre vanzare doar masini cu motorizari entry-level.

Un exemplu este cel al modelului Megane care nu a fost distribuit pentru tara noastra cu motoare diesel sau pe benzina puternice.

Daca in Franta clientul putea sa-si echipeze acea masina cu un diesel de doi litri si 175 CP, clientul din Bucuresti trebuie sa se multumeasca doar cu un invechit 1.9 dCI si 129 CP. La capitolul benzina situatia a stat si mai rau pentru romani deoarece Renault Romania nu a adus in oferta motoarele de doi litri asiprate sau turbo. Cel mai puternic avea o putere maxima de 175 CP.

Clientii au trebuit sa se obisnuiasca doar cu vechiul 1.6 16V de 105 CP, motor care ofera performante modice si consuma relativ mult.

Renault Fluence are un pachet sport….doar pentru Europa de Vest!

Renault a prezentat in premiera pachetul Sport Way pentru noua berlina Fluence. Acesta asa cum ne asteptam nu este disponibil si pentru piata din Romania datorita strategiei de produs a importatorului Renault Romania. Pentru noi doar pachetul gropi este standard.

Noul pachet sport ofera clientilor din afara tarii noastre un nou design exterior cu praguri si spoilere proeminente. Jantele sunt individuale pentru aceasta versiune si au dimensiunea de 19 inch. Trenul de rulare in ciuda utilizarii arhitecturii arhaice pentru puntea spate beneficiaza de setari mai dinamice. Motorul masinii nedisponibil in Romania este un doi litri si 140 CP.

Sursa:  autolatest.com

Romania baga Europa in somaj

Romania baga Europa in somaj

Se intampla doua lucruri importante. Pe de o parte, s-a nimerit ca toti producatorii sunt pregatiti sa lanseze sau chiar au lansat produse noi, si dupa cum se stie, pentru fiecare produs se vorbeste despre prognoze, bilanturi etc, iar pe de alta parte este vorba despre epuizarea stocurilor cu produsele al caror termen de productie a fost expirat.
Paradoxal este insa altceva. Pana anul acesta, chiar daca cererile dealerilor au fost constante, de crestere a livrarilor, companiile producatoare nu au luat masuri in acest sens, pentru ca nu erau sigure daca aceasta cerere este una conjuncturala sau artificiala. Cererea fiind mare, rezultatul se cunoaste: importuri masive de masini second-hand, iar dealerii din Romania au achizitionat masini prin intermediari din alte tari, de regula din Statele Unite sau tari arabe. Dupa ce s-au dumirit, toti producatorii si-au refacut calculele. Si au trecut la treaba. Adica au facut ceea ce trebuia facut atunci cand se doreste cresterea productiei. Au angajat noi oameni, i-au scolarizat, au solicitat furnizorilor sa-si mareasca productia, iar furnizorii la randul lor au fost fericiti sa angajeze personal, pe care de asemenea l-a scolarizat. 
Iar in a doua parte a acestui an Romania a fost invadata de masini, din toate marcile si toate gamele. Finalul de an era asteptat ca painea calda pentru distribuitori, care visau cu ochiii larg inchisi la profituri nemaiauzite in Romania.
Criza financiara, care va fi urmata de o criza economica in Romania au blocat toate procesele de crestere, pe care se bazau atat producatorii (care stau acum cu ochii pe noi ca pe butelie), cat si vanzatorii, care strang din dinti de cate ori se gandesc la stocurile uriase nevandute. Si este din ce in ce mai greu sa fie vandute. Marea majoritate a companiilor din Romania se gandesc de doua ori inainte de a se aventura sa cumpere masini in aceste momente. Firmele de leasing, chiar daca alearga disperate dupa clienti, sunt nevoite sa inaspreasca conditiile de semnare a contractelor. Intre timp piata este saturata de masinile second-hand care poate asigura lejer necesitatea persoanelor fizice, speriate de costurile leasingului sau ale creditelor.
Consecinta: toate firmele producatoare au declansat o campanie agresiva pe toate mijloacele de comunicare, incercand sa se agate si de programul Rabla, care se pare ca este acum mult mai putin popular.
Chiar daca vanzarile nu au scazut, pentru moment, intr-un ritm galopant, dinamica vanzarilor de la 1 octombrie pana in present este semnificativa in acest sens. Consecinta a fost ca dealerii sunt brusc preocupati cu realizarea de bilanturi multi-anuale cerute insistent de producatori, care au luat deja foarte serios in calcul posibilitatea recurgerii la disponibilizari masive de personal. Pentru ca situatia din Romania nu este una singulara. Peste tot in Europa de est s-a repetat scenariul din Romania, astfel ca si din cauza Romaniei, Occidentul intra in somaj.

Renault Fluence se lanseaza in Romania

Renault Fluence se lanseaza in Romania

La mai putin de o luna dupa prezentarea in premiera internationala, care a avut loc la editia 2009 a Salonului Auto de la Frankfurt, Renault Fluence este disponibil pentru clientii din Romania. Cu o lungime de 4,62 metri, adica 12 cm in plus fata de predecesorul sau, Megane Sedan, Renault Fluence devine cel mai mare model din clasa compacta.
La lansare, gama Fluence cuprinde trei motorizari: 1,6 16V 110 CP; 1,5 dCi 85 CP si 1,5 dCi 105 CP. Pentru propulsorul pe benzina 1,6 16V 110 CP este disponibila si transmisia automata BVA. Cele patru versiuni de echipare, Authentique, Expression, Dynamique si Privilege

Moscova va produce de doua ori mai multe Dacia Logan

Moscova va produce de doua ori mai multe Dacia Logan

Avtoframos, filiala rusa a Renault, si-a dublat capacitatea de productie pana la 160.000 de masini pe an. Renault a investit 150 de milioane de dolari in extinderea capacitatii. Investitia companiei franceze in Avtoframos se ridica astfel la peste 380 de milioane de dolari.

Avtoframos produce Dacia Logan din 2005, modelul relansand producatorul moscovit, potrivit oficialilor companiei. La sfarsitul anului trecut a fost asimilata si productia Sandero, masinile de aceasta marca produse la Moscova incepand  sa fie vandute de astazi.  Renault detine 94,1% din capitalul companiei ruse, iar guvernul rus 5,9%.

Renault subventioneaza preturile masinilor sale

Renault subventioneaza preturile masinilor sale

Mai pe scurt acest lucru inseamna ca preturile masinilor noi vandute sunt mai mici cu pana la 1.000 euro.

Astfel, in urma deciziei guvernului francez de a reduce taxa pentru progranul rabla de la 1.000 euro pana la un nivel de 700 euro Renault se ofera sa plateasca diferenta de 300 euro pentru a continua trendul pozitiv al vanzarilor.

In total discount-ul general oferit de Renault pentru clientii sai este de 300 euro pentru fiecare masina care este achizitionata in schimbul renuntarii la masina veche.

In ciuda avantajelor programului rabla din Franta situatia marcii Renault s-a situat la un nivel mediu constructorul castigand doar un procent in comparatie cu aceeasi perioada a anului 2008.

Citeste mai mult pe: 1001auto.ro

Piata acumulatorilor ar putea sa atinga 8 miliarde dolari in 2015

Piata acumulatorilor ar putea sa atinga 8 miliarde dolari in 2015

Conform analistului John Gartner piata acumulatorilor Lithium Ion utilizati de industria auto mondiala are toate sansele sa atinga un nivel de peste 8 miliarde dolari pana in anul 2015.

Acest trend crescator se datoreaza unei cereri din ce in ce mai mare din partea constructorilor de automobile.

Acestia au lansat in ultima perioada o multime de modele hibride care utilizeaza astfel de acumulatori.

Mai mult conform unor surse chiar si constructorul national Dacia se pregateste sa lanseze pe piata in anii care urmeaza un automobil hibrid care ar putea sa utilizeze astfel de acumulatori.

Piata acumulatorilor din Romania este dominata in prezent de brand-urile mari din Europa de Vest insa producatorul national Rombat Bistrita detine o gama moderna de acumulatori si este capabil sa dezvolte noi produse datorita aportului institutelor de cercetare nationale.

Sursa: 1001auto.ro

UniCredit Leasing a recuperat 30 de masini de la rau-platnici

UniCredit Leasing a recuperat 30 de masini de la rau-platnici

UniCredit Leasing a recuperat 30 de masini de la cei care nu si-au mai putut plati ratele. Conform NewsIn, fata de cele 30 de autovehicule din primele doua luni, finantatorul a trebuit sa recuperez 100 de masini pe acelasi motiv in 2008. Numarul clientilor care intarzie cu plata ratelor a crescut cu 50-60%. „Firmele, care reprezinta majoritatea clientilor pentru Unicredit Leasing, nu au suficiente lichiditati din cauza problemelor economice. Multe dintre acestea au acelasi volum de debite, dar incaseaza mai putini bani”, a spus Dan Constantinescu, managing dir. UniCredit Leasing.
Acesta considera ca situatia era previzibila data fiind perioada de dupa sarbatori, in care multe firme au probleme cu cash-flow-ul.