Vanzarile Toyota au scazut in ianuarie cu 20.000 de unitati!

Vanzarile Toyota au scazut in ianuarie cu 20.000 de unitati!

In urma problemelor cu sistemul de directie si a covorasul buclucas marca japoneza Toyota a inregistrat o scadere de 16% a vanzarilor in SUA.

In cifre reale aceasta scadere totalizeaza o pierdere din partea japonezilor a peste 20.000 de unitati in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.

In luna ianuarie Toyota a comercializat pe piata din SUA doar 98.000 de unitati fata de cele peste 117.000 de masini vandute in 2009. Cea mai mare crestere sesizata a fost cea a germanilor de la VW care au inregistrat un pus de 40% fata de luna ianuarie a anului 2009.

Pozitia a doua in SUA este ocupata de americanii de la Ford Motor Company care au vandut peste 146.000 de unitati in luna ianuarie, performanta care este mai buna cu 14 % fata de aceeasi perioada a anului trecut.

In acest top cei mai performanti constructori de automobile din SUA intra si Honda care a comercializat peste 67.000 de unitati in ianuarie.

GM a reusit sa se claseze pe prima pozitie cu peste 146.000 de masini vandute in ianuarie.

Sursa:1001auto.ro

Problemele Toyota afecteaza si Honda

Problemele Toyota afecteaza si Honda

Toyota trece in aceste momente prin cea mai grea situatie din ultimele decenii datorita celui mai mare recall din intreaga istorie a industriei auto (9.5 milioane de unitati rechemate in service).

Pentru a trece aceasta perioada nefasta Toyota a aplicat un plan indraznet de a atrage clienti noi.

Primul lucru a fost sa ofere potentialilor clienti un avantaj fianciar considerabil pentru a stimula vanzare de automobile noi aflate pe stoc.

Dupa aplicarea si a unor discount-uri serioase masinile, Toyota au inceput sa se comercializeze din ce in ce mai bine.

Marele perdant in aceasta campanie agresiva a celor de la Toyota este Honda Motors care nu au reusit sa ofere discounturi masive clientilor din considerentul ca acestia fac automobile mai reusite decat Toyota.

Rezultatul acestei strategii de marketing greoaie a celor de la Honda se poate observa pe piata unde acestia pierd constant din clienti in favoarea celor de la Toyota si Hyundai.

In medie discount-ul oferit de Toyota pe piata din SUA este de 2.700 dolari in timp ce masinile Honda beneficiaza de o scadere a pretului de maxim 1.600 dolari.

Rezolvarea amiabila a accidentelor intra in vigoare azi

Rezolvarea amiabila a accidentelor intra in vigoare azi

De astazi intra in vigoare posibilitatea rezolvarii amiabile a accidentelor rutiere usoare fara implicarea Politiei. Astfel, in cazul in care doua masini sunt implicate intr-un accident usor, fara victime si pagube colatorale, soferii se pot intelege asupra apartenentei vinei pentru a limita timpul pierdut cu implicarea Politiei, procesele verbale, constatarea vinovatului si timpul pierdut pe la cozi. Dar poate cel mai important lucru este evitarea penalizarii cu puncte pentru cauzarea accidentului. In felul acesta, Politia sustine ca va fi degrevata de un volum mare de lucru.

Pasii ce trebuie urmati
Rezolvarea amiabila a accidentelor se aplica numai in cazul in care sunt implicate doar doua masini, fara victime si fara pagube colaterale ca de exemplu lovirea altei masini parcate sau aflata in stationare ori distrugerea gardului unei proprietati de pe marginea drumului. Daca cei doi soferi se inteleg asupra vinei unuia dintre ei, trebuie sa mearga la asigurator pentru a lua formularul special pentru astfel de situatii si sa-l completeze. Pentru asigurarile incheiate de acum incolo, asiguratorii vor da automat soferilor si astfel de formulare.
Dupa completarea si semnarea de catre fiecare, soferul stabilit ca beneficiar al asigurarii va depune formularul completat la societatea la care s-a asigurat soferul vinovat. Asiguratorul este cel care stabileste cine va beneficia de despagubire.
Este de asteptat ca in multe situatii sa nu fie posibilia intelegerea amiabiala pentru ca unii soferi vinovati nu vor vrea sa cedeze atat de usor. Pentru astfel de situatii se va recurge tot la Politie.

Luxgen doreste sa comercializeze masini in Europa

Luxgen doreste sa comercializeze masini in Europa

Unul dintre cei mai mari producatori de automobile din Taiwan, Luxgen Motors a anuntat ca doreste sa comercializeze masinile sale si in Europa.

Luxgen este singurul constructor national de automobile din Taiwan, mdelele sale Luxgen 7 MPV fiind masini moderne atat din punct de vedere al design-ului exterior cat si al motorizarilor.

Motorizarea de baza al modelului 7 SUV este cu patru cilindri in linie turbo de 2.2 litri care dezvolta o putere maxima de 175 CP si 280 Nm.

Primele piete vizate de Luxgen sunt cele din Orientul Mijlocuiu cat si Europa de Est.

Nemirschi: Prima de casare nu va ajunge la 2.500 euro

Nemirschi: Prima de casare nu va ajunge la 2.500 euro

Prima de casare din cadrul programului „Rabla” nu va ajunge la valoarea de 2.500 de euro, asa cum au cerut multi dealeri pentru a face programul si mai atractiv. Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, a spus ca oricum aceasta prima de casare a fost marita si ca o noua marire nu ar mai avea rost, din moment ce sunt vizate 60.000 de masini, cu 20.000 unitati mai multe decat anul trecut.
Ministrul mediului nu a putut spune cate dosare au fost pana in acest moment depuse, dar ca primele rezultate vor fi facute publice lunea viitoare. Statistica finala ar trebui sa fie gata in iunie.

Toyota atinge targetul UE de emisii CO2

Toyota atinge targetul UE de emisii CO2

Astfel, media masinilor Toyota polueaza sub limita de 130 g/km CO2, mai exact acestea afiseaza o valoare de 129.15 g/kmCO2.

Modelul care protejeaza cel mai bine mediul inconjurator este faimosul Prius cu emsii de noxe de 89 g/km CO2.

Celelalte modele care indeplinesc normele UE sunt IQ, Auris, Yaris si Urban Cruiser.

1001auto.ro

Test cu cel mai mic Infiniti din gama! G37 Sedan 2010

Test cu cel mai mic Infiniti din gama! G37 Sedan 2010

Infiniti este marca premium a celor de la Nissan si acest lucru inseamna ca din toate punctele de vedere acest detaliu este sesizabil.

Motoarele, transmisiile si nu in ultimul rand calitatea foarte buna de fabricate fac din masinile produse de japonezi concurente de seama pentru modelele germane de clasa premium.

Ce reprezinta Infiniti?

Aceasta marca de automobile de lux este de fapt brandul premium al japonezilor de la Nissan, brand care a fost comercializat pana in prezent doar pentru piata din SUA.

Chiar daca este produsa in Japonia ,clientii din pacific nu beneficiaza de aceste modele. Mai mult, Infiniti nu reprezinta o marca compromis cum vedem clar in Europa constructorii germani si mai nou cei din Marea Britanie.

Pur si simplu Infinti nu are motoare pe benzina cu puteri maxime sub 320 CP.

Cu cine concureaza G37?

Noul Infiniti G37 este o berlina de clasa medie superioara datorita dimensinilor caroserieie, si are drept concurenti modelele BMW 335i (306 CP si pret peste 50.000 euro), Audi A4 3.2 FSI (260 CP + 50.000 euro) si Mercedes C350 (296 CP si pret peste 55.000 euro).

Motorizare

Infiniti a lansat recent pentru piata auto din Europa noul motor diesel de trei litrim propulsor care dezvolta 245 de CP si un moment motor de 550 Nm. Chiar si asa, cea mai buna motorizare ramane pentru acest G motorul V6 pe benzina de 3.7 litri.

Acesta dezvolta o putere maxima de 320 CP si reprezinta in acest moment cel mai bun motor din clasa de 3.5 litri din lume. Aceasta afirmatie poate parea usor prea agresiva insa dupa parcurgerea a mai bine de 500 km la bordul noii masini motoarele concurentei par evident din alt film

Un Infiniti G37 este un statement in trafic, masina aceasta avand ceva de spus indiferent de ce o sa spuna fanii BMW si Mercedes. Cat despre consumul de combustibil putem sa spunem ca o valoare de 15-16 litri de benzina 95 nu reprezinta mare lucru cand sub capoata troneaza mai bine de 320 CP. In mersul extraurban un Infinti G37 poate consuma in medie si 8 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.

Transmisie

Elementul care a surprins cel mai mult a fost noua cutie de viteze automata cu 7 rapoarte. Aceasta a fost conceputa pentru a concura ca rafinament renumita transmisie 7-Getronic a celor de la Mercedes, insa transmisia lui Infiniti este superioara deoarece este singura transmisie automata de acest calibru care realizeaza eficient si frana de motor.

Schimbarea vitezelor se face rafinat si fara mari probleme, iar daca se opteaza pentru un mers economic aceasta schimba rapoartele eficient in jurul turatiei de 1.600 rpm.

Cu un plin de benzina de 80 de litri aceasta masina ar putea atinge o autonomie de peste 800 km fara probleme.

Pret

Detaliul cel mai bun de mentionat la aceasta masina este bineinteles pretul de achizitie. Acesta este de 36.000 euro fara TVA si reprezinta cel mai bun compromis pret-performante-dotari din acest segment.

Pentru inca 1.600 euro masina vine si cu transmisie integrala si roti directoare pe puntea spate, solutie abandanata de germani odata cu moartea legendarului BMW 850 CSI.

Fiabilitate

Infiniti impreuna cu BMW si Mercedes sunt singurii constructori care realieaza toate motoarele cu distributie pe lant si o garantie de top. Diferenta intre aceste marci este aceea ca Infiniti a ramas adeptul motorizarilor aspirate foarte rezistente, iar BMW si Merceds ofera propulsoare supraaliementate care au o durata de viata injumatatita datorita sistemelor turbo.

PRO

Imagine de marca buna, valoare de revanzare buna, cel mai bun motor V6 aspirat din lume, cel mai bun consum pentru un motor V6, transmisie automata foarte buna, pret de achizitie extraordinar, optiune transmisie integrale si a rotilor directoare spate.

CONTRA

Setarea suspensiei este prea tare pentru drumurile din Romania, greutatea masinii se simte cand se ataca in forta virajele, grada la sol prea mica, retea se service slab dezvoltata in Romania.

DATE TEHNICE Infiniti G37

Motor: V6 Benzina

Cilindree: 3.696 cmc

Putere CP/rpm: 320/7.000

Moment motor Nm/rpm: 360/5.200

Transmisie: Automata 7 trepte

LxlxI metri: 4.77×1.77×1.45

Jante: 225/45R18

Rezervor: 80 l

Greutate: 1.619 kg

Vmax: 249 km/h

0-100 km/h: 5.9 sec

Consum mediu: 10.4l/100 km

Pret de achizitie:

– 36.974 fara TVA
– 44.000 cu TVA

SURSA: 1001auto.ro

Rechemarile in service si problemele ascunse ale masinilor

Rechemarile in service si problemele ascunse ale masinilor

Dupa isteria generala cu cel mai mare recall din intreaga istorie a industrie auto in care masinile Toyota s-au vazut puse cu fata la zid, am considerat ca este normal sa prezentam pe larg aceste probleme si generalizarea lor la multe mari de prestigiu.

In primul rand trebuie sa spunem ca rechemarile in service pentru remedii de ordin mecanic sau electric sunt intalnite la toti constructorii de automobile fie ca acestia produc masini de 6.000 euro (vezi probleme Dacia Logan cu rugina) sau masini de peste 300.000 euro.

Mitu-ul conform caruia anumite marci nu fac greseli la acest capitol este complet eronat.

Pentru a intelege despre ce este vorba am cautatt cateva masini importante in ochii soferilor romani si am mentionat mai jos problemele lor tehnice:

Volkswagen Tiguan 2009

Anul trecut VW a rechemat in service peste 6.500 de unitati din modelul Tiguan pentru a remedia o problema a motorului de doi litri TFSI. Acest propulsor a fost echipat din fabrica cu un ECU (Computer de Bord) softat gresit. Astfel, atunci cand se activeaza aerul conditionat computerul citeste gresti informatia si accelereaza la maxim motorul.

Daca sunteti nefericitii posesori ai unui Tiguan cu transmisie semiautomata de tipul DSG aceasta accelerare poate duce la atingerea vitezei maxime fara a putea oprii masina.

Concesinte

Masina accelereaza necontrolat si pe langa faptul ca aceasta atinge viteza maxima soferul nu poate sa actioneze pedala de frana. Rezultatul este un posibil accident la o viteza de ordinul a 200 de km/h.

Volvo S80 model 2010

Partea interesanta vine din segmentul de lux unde un Volvo S80 are probleme cu pompa de benzina care se blocheaza. Dupa aceasta problema de soft masina nu mai poate sa fie miscata. Aceasta eroare a componentelor electrice la sistemul de alimentare poate sa apara si la viteze mari, moment cand motorul se opreste si cel de la volan pierde servodirectia si asistarea sistemului de franare.

Lamborghini Murcielago 2003

O alta masina de renume care a avut probleme este Lamborghini-ul Murcielago din 2003. Supersportiva de peste 500 de CP a avut probleme cu sistemul de directie care in anumite cazuri bloca in mers coloana de directie.

Porsche Cayenne 2008

O alta marca de renume, Porsche a beneficiat la randul sau de un recall de proportii pe modelul Cayenne care avea montata o conducta de combustibil prea apoape de motor. In anumite cazuri aceasta conducta avea sanse mari sa se topeasca in urma caldurii degajate de propulsor si masina sa se carbonizeze la propriu.

BMW X5  2009

Un alt nume premium al industriei auto, BMW a constatat ca pe modelul X5 construit anul trecut discurile de frana nu rezista in cazul unei utilizari intense. Pe anumite modele discurile de frana se spargeau si masina era foarte greu de oprit. Spargerea sau ovalizarea unui disc de frana induce automat o lipsa a directiei masinii cand se ruleaza cu viteze mari.

Mercedes Clasa S 2009

Cel mai ciudat recall a implicat nava amiral a celor de la Mercedes Benz, respectiv limuzina Clasa S. In urma unor test efectuate de reteaua service Mercedes a rechemat toate masinile comercializate deoarece acesta aveau sistemele de inchidere ale portierelor asamblate gresit.

Astfel, masinile veneau in service pentru a remedia sistemul de inchidere al portierelor, mecanicii observand ca aceste inuietori au fost montate gresit fata-spate.

Cel mai mare pericol a fost observat in momentul unui impact cand pasagerii nu au mai putut sa coboare din masina.

De asemenea aceste incuietori defectuoase permiteau copiilor sa deschida usile masinii chiar si in timpul mersului.

Loganul in criza indiana

Loganul in criza indiana

Dupa ce vanzarile Dacia Logan au fost lovite in plin de criza financiara internationala, lucru care pune in pericol chiar continuare activitatii in Romania a grupului Renault, vesti proste vin pentru producatorul auto francez si din India. Grupul Renault si partenerul sau de pe piata locala, Mahindra, au redus cu peste 50% productia berlinei Logan in India, dupa ce vanzarile au tot scazut de cateva luni incoace, potrivit site-ului livemint.com. Dupa ce au atins apogeul in martie, trecand de 3.000 de unitati, vanzarile Logan in India au scazut pana la aproximativ 1.000 de masini in luna octombrie ca urmare a cresterii dobanzilor. Mahindra-Renault producea circa 2.500 de masini pe luna la fabrica de la Nashik, dar in luna noiembrie productia nu va depasi 1.000 de masini. Pentru a opri declinul vanzarilor pe piata indiana, Mahindra-Renaultau luat decizia de a vinde Loganul cu 10% mai ieftin catre partenerii de afaceri din 35 de orase.

Rezultatele financiare ale grupului Renault-Nissan in 2009

Rezultatele financiare ale grupului Renault-Nissan in 2009

In contextul dificil al anului 2009, planul de actiune al grupului Renault a dat roade, ducand la o schimbare pozitiva a rezultatelor pe semestrul doi. Renault si-a atins astfel obiectivul principal pe 2009: un free cash flow pozitiv.

-Cifra de afaceri a Grupului a fost de 33 712 milioane euro, in scadere cu 10,8% pe an, dar in crestere cu 25% in ultimul trimestru.

-Cota de piata la nivel global (VP+VU) a fost in crestere usoara (0,1 puncte). In plus, aceasta s-a imbunatatit pe semestrul doi (0,2 puncte la nivel mondial si 1,4 puncte in Europa).

-Marja operationala a Grupului a fost de -396 milioane euro, adica -1,2% din cifra de afaceri (+224 milioane de euro pe semestrul doi, adica +1,3% din cifra de afaceri).

-Rezultatele din exploatare au fost de -955 milioane de euro (din care -9 milioane de euro pe semestrul doi)

-S-a inregistrat un rezultat net negativ  de -3068 milioane de euro (din care -356 milioane de euro pe semestrul doi). Rezultatele companiilor asociate au reprezentat jumatate (-1561 milioane euro) din suma totala.

-S-a atins un free cash flow pozitiv de 2088 milioane de euro, care a dus la o scadere a datoriei financiare nete pentru Automobile de 2023 milioane de euro, pentru a atinge 5921 milioane de euro.
-Rezerva de lichiditati pentru Automobile se ridica la 9478 milioane de euro, din care 4070 de euro in acorduri de credite neaccesate si 5408 milioane de euro disponibile imediat.

Perspective an 2010

In 2010, Renault se asteapta ca circumstantele sa ramana dificile, cu o piata europeana care ar putea scadea cu 10% fata de piata totala din 2009. In acest context, compania si-a fixat ca obiectiv, la fel ca in 2009, sa genereze un Free Cash Flow pozitiv si sa continue astfel sa-si reduca datoria.

Pentru a atinge acest obiectiv, Renault poate conta in 2010 pe 4 instrumente principale:

-Atractivitatea gamei sale, a carei extindere si reinnoire (6 produse noi in 2010) vor continua, si care va trebui sa prelungeasca dinamica cresterii cotelor de piata in semestrul doi.

-Aprofundarea sinergiilor  in cadrul Aliantei cu Nissan.

-Continuarea politicii de reducere a costurilor, precum si pastrarea unui raport intre investitiile in CAPEX si cercetare si dezvoltare, pe de o parte,  si cifra de afaceri, pe de alta parte, mai mic de 10%.

-Inmultirea actiunilor care duc la o buna gestionare a nevoii de fond de rulment.