Linistea de dinaintea furtunii financiare a fost pentru piata auto in T3

Linistea de dinaintea furtunii financiare a fost pentru piata auto in T3

Calculele de dupa primul semestru arata inca cifre pozitive pentru piata auto, insa, totodata si primele simptome ale crizei. Trimestrul 3 a reprezentat linistea de dinaintea furtunii.

Iulie
Este luna bilantului semestrial. Astfel, Ford anunta cresterea vanzarilor in Romania cu 37,7%, pana la aproape 12.100 de unitati, Mercedes-Benz prezinta un plus de 57% a vanzarilor fata de aceeasi perioada a anului precedent pana la circa 4.750 de unitati, Autoitalia cu 20,7% pana la aproape 8.100 de autovehicule, in vreme ce Mazda cumuleaza aproximativ 1.350 de masini vandute.
BMW Group Romania contabilizeaza in S1 circa 1.380 de unitati, in crestere cu 36,7%, Dacia peste 127.000 de unitati la nivel global, in crestere cu 13,3%, iar General Motors 4,8% crestere in Romania pana la aproape 14.600 de unitati, crestere sustinuta in principal de modelele Opel.
Autoturismele Volvo au fost cu 10% mai multe, iar cele de la Mitsubishi cu 55,3% pana la 2.320 de unitati.
Vanzarile Peugeot, in schimb, au scazut in primele sase luni cu doua procente, iar cele pentru Citroen cu 16%. AAA Auto inregistreaza si el o scadere in Romania, 34%.
Primul semestru se traduce printr-o crestere de 3,7% avanzarilor la autovehiculele noi, potrivit datelor APIA.

August
Vanzarile la autovehiculele second-hand explodeaza cu 100%, pana la 112.00 de unitati, in timp ce inmatricularile de autoturisme noi scade cu 1,8%.
UAMT Oradea, producator de motoare, piese si accesorii pentru autovehicule, afiseaza o scadere a afacerilor de 31%, pana la 26,35 milioane de lei.
Rombat, in schimb, afiseaza o crestere de 47,7%, pana la circa 27 milioane euro.
Automobile Craiova inregistreaza o reducerea profitului in primele sase luni pana la 1,08 milioane lei.
Producatorul de piese auto Compa Sibiu inregistreaza in primul semestru o crestere a afacerilor de 11,5%, pana la circa 170 milioane euro.
Romcab, producator de cablaje din Targu Mures, inregistreaza venituri de 35,7 milioane lei in S1.
General Motors afiseaza pierderi nete de 18,7 miliarde dolari in primul semestru. August este si luna in care cei trei mari constructori americani, GM, Ford si Chrysler, cer un imprumut federal de 25 miliarde de dolari.

Septembrie
Constructorul Porsche anunta o scadere cu 45% a vanzarilor diviziei nord-americane pentru luna august. Porsche isi majoreaza totodata drepturile de vot la Volkswagen la 35,14%, ceea ce ii confera grupului german controlul asupra celui mai mare producator de automobile din Europa.
Daimler intentioneaza sa-si vanda volumul de actiuni de 19,9% detinut la Chrysler, cu o valoare de catalog de 171 milioane de euro.
Jim Press, presedintele Chrysler, declara ca piata auto din SUA isi va reveni abia la finele anului viitor.
Producatorul german de piese si componente auto Honsel isi arata intentia de a investi peste 100 milioane de euro la Slatina, pentru deschiderea unei fabrici de piese turnate din aluminiu.
Producatorul de anvelope Pirelli Romania anunta cresterea investitiilor in fabrica de la Slatina pana la un total de 500 milioane euro.

Soc de la BMW: La revedere

Soc de la BMW: La revedere, Christopher Bangle!

Iata o stire soc pentru industria auto: Christopher Bangle a demisionat din fruntea Depatamentului de Design a Grupului BMW si planuieste sa paraseasca lumea auto pentru totdeauna.

BMW a facut anuntul printr-un comunicat de presa, Bangle declarand ca motivul ar fi dorinta sa de a raspunde si altor provocari in design, pe langa cel automobilistic.

Influenta si contributia lui Bangle la succesul constructorului bavarez sunt imense si imposibil de renegat. In varsta de numai 52 de ani, acesta a devenit o legenda in lumea designului auto, conducand Depatamentul de Design al BMW timp de 17 ani.

Intre 1990 si 2000 el a asigurat evolutia seriilor 3, 5 si 7, ca apoi, impreuna cu echipa sa, sa lanseze toate noutatile BMW de pana azi: Z3, Z4, X5, X6, Seria 6 si Seria 1.
Deasemenea, tot el a fost „gura de aer” a lui MINI, relansat de BMW ca un brand nou, devenind un real success pentru casa bavareza.

Christopher Bangle este poate cel mai „barfit” designer din industria auto, nu de putine ori fiind acuzat de faptul ca a schimbat radical tot ce insemna BMW. Asa si este… a schimbat totul in bine!
Singurul lucru ce i se poate imputa este faptul ca tot ce a desenat timp de 17 ani fie iti place, fie nu iti place! Cu toate acestea, 17 ani petrecuti in fruntea Departamentului de Design BMW spune tot.

Succesorul va fi Adrian van Hooydonk, in varsta de 44 de ani, fiind cel mai indicat, din moment ce a lucrat din 1992 alaturi de Chris Bangle.

Renault renunta la Clio Made in France!

Renault renunta la Clio Made in France!

Francezii de la Renault au anuntat ca viitoarea generatie de modele Clio IV urmeaza sa fie construite in uzina din Turcia.

Pana in prezent constructorul francez a aplicat o strategie de productie a modelului Clio care avantaja clientii din Europa de Vest datorita producerii versiunii Bicorp (5 usi) in uzina sa din Flins, in timp ce pentru versiunile Clio Symbol si Estate aceasta se realiza in uzina Bursa din Turcia.

Anuntul mutarii complete a productieie viitoarei generatii de Clio in Turcia va avea consecinte destul de grave in actuala uzina din Franta unde se asteapta concedieri masive.

In Franta Renault a decis ca va realiza doar modele hibride si electrice Zoe, Fluence, Kangoo si Twizzy ZE, masini din care se vor produce putine exemplare.

Modelele Clio Symbol si gama Renault Megane Sedan produse in Turcia au fost subiecte principale datorita unor probleme de fiabilitate destul de grave. Utilizatorii acestor versiuni au reclamat pe parcursul timpului slaba calitate de fabricatie si lipsa unei retele profesioniste de service in Romania.

Citeste mai mult pe:1001auto.ro

Toyota Yaris este modelul cu cele mai scazute emisii de CO2 din Europa

Toyota Yaris este modelul cu cele mai scazute emisii de CO2 din Europa

Toyota Yaris este modelul de volum care a inregistrat in 2009 cea mai scazuta valoare a emisiilor de CO2 la nivel european, respectiv 119.0g/km, in scadere cu 12.4g/km in 2008, conform companiei JATO, lider mondial in consultanta si cercetare in industria auto.

Iesind din aria modelelor de volum, Toyota Prius obtine in 2009 cele mai bune rezultate in ceea ce priveste valoarea emisiilor de CO2.

Datorita procentului ridicat de penetrare a pietei europene a modelului Yaris, brandul Toyota a urcat pe pozitia a doua a clasamentului brandurilor cu cele mai scazute emisii de CO2, cu o medie de 130.1g/Km. 

Studiul  JATO arata  faptul ca mai mult de jumatate din piata vehiculelor noi comercializate in Europa genereaza emisii de CO2 sub 140g/km. Aceasta valoare este mai redusa cu 5.4g /km fata de 2008.

De asemenea, cota de piata detinuta de modelele ce produc emisii de CO2 reduse (101 120 g/ km) a ajuns in 2009 la 8,9%. 
Aceasta analiza este extrasa din raportul JATO ce cuprinde date din 21 de state, care va fi publicat pe parcursul acestei luni.

Raportul complet JATO va oferi o imagine detaliata a volumului emisiilor de CO2 in functie de tara, segment si de brand, plus o analiza detaliata a efectelor tehnologiilor eco-friendly. 

Sursa:1001auto.ro

Piata auto mondiala isi incoroneaza noul rege

Piata auto mondiala isi incoroneaza noul rege

Constructorii auto au avut pierderi pretutindeni in lume. Finantele mult reduse au cauzat scaderi ale vanzarilor astfel incat producatorii nu se mai lauda cu cele mai bune cifre, ci cu cele mai mici pierderi. Iar in aceasta valtoare, din care scapa cine poate, are loc incoronarea unui nou rege pe piata auto.

Timp de 77 de ani, gigantul auto american General Motors a purtat coroana de cel mai mare producator auto. Insa, 2008 l-a marcat cu o pierdere de 10 procente, pana la un volum total de 8,35 milioane de autovehicule vandute in lume. Pe de cealalta parte, nici Toyota nu a inregistrat cresteri, dar a avut o scadere mai mica, de doar patru procente. Astfel, constructorul nipon a afisat pentru 2008 un volum de 8,97 milioane de autovehicule vandute. Chiar daca gigantul japonez a preluat coroana de la americani, oficialii Toyota s-au aratat dezamagiti prin faptul ca se asteptau la o crestere.

David si Goliat in roluri inversate

Pentru a putea intelege cum a avut loc aceasta schimbare trebuie privit cu aproape un deceniu in urma. Foarte multa vreme, GM a fost o marca a aamericanismuluia, a masinilor mari, grele, impozante, dar si cu un consum foarte mare de combustibil. In conditiile in care America de Nord are in general cea mai mare pondere din piata de desfacere a companiei, iar aceasta a fost prima si cea mai lovita, efectele s-au reflectat de la an la an in vanzari.

In celalalt colt al „ringului”, Toyota a mizat pe o carte la inceput riscanta, dar in final castigatoare. Din 1999, compania s-a concentrat pe masinini cu un consum mai mic de combustibili si pe intrarea pe pietele emergente, piete in care tocmai eficienta consumului conta forte mult. Astfel, in ultimii zece ani, Toyota a ajuns la o crestere de 70%, crestere care ar fi fost si mai mare, daca recesiunea ar fi intarziat in Asia, piata care conteaza in proportie de aproape 65% din vanzarile totale. In plus, compania a suferit si din cauza aprecierii monedei nationale fata de dolar, de la aproape 105 yen acum un an si 110 yen in vara, la 90 de yen pentru un dolar in prezent. Acest lucru a insemnat o scadere a veniturilor, dar si o descurajare a exporturilor.

Diferenta dintre cei doi este mica, insa este clar ca GM va scadea in greutate, intrucat urmareste sa reduca numarul angajatilor si prin asta costurile de productie, sa reduca numarul dealer-ilor si al marcilor, totul pentru a dovedi ca merita imprumutul guvernamental de 13,4 miliarde de dolari.

Noua taxa de inmatriculare

Noua taxa de inmatriculare, luati-va banii inapoi pana nu o schimba iar!

Cei care au platit taxa de prima inmatriculare a masinilor second-hand cu valoarea triplata, desi le-au cumparat inainte de 15 decembrie 2008 dar le-au inmatriculat dupa aceasta data, isi pot lua diferenta inapoi. Ordinul semnat de ministrii de resort Gheorghe Pogea si Nicolae Nemirschi a fost in sfarsit publicat in Monitorul Oficial, ceea ce inseamna ca cei in cauza isi pot lua banii inapoi. Nu trebuie decat sa faceti o cerere de restituire la administratia fiscala, impreuna cu cartea de identitate a vehiculului si certificatul de inmatriculare in original si copie. Nu uitati chitanta care dovedeste ca ati platit taxa triplata.

Daca aveti o masina luata prin leasing, la cererea de restituire trebuie anexate documentele de mai sus in copii conforme cu originalul, pe baza propriei declaratii. Daca masina este din alta tara, mai aveti nevoie si de un document care sa indice data primei inmatriculari.
Ordinul publicat in MO prevede un termen de plata de 45 de zile de la data inregistrarii. Teoretic, aveti dreptul sa cereti dobanda, daca termenul este depasit, …teoretic.

Taxa de poluare a fost redusa cu o treime pe 18 februarie pe motiv ca incalca normele UE. Este, insa, de asteptat ca la jumatatea anului sa mai asistam la o modificare de taxa, de asta data implementata printr-un proiect de lege.
In prezent, valorile taxelor de prima inmatriculare pentru masinile rulate sunt de 2.416 euro pentru EURO 1 de 1.400 cmc, 2.761 euro pentru 1.600 cmc si 3.451 euro pentru 2.000 cmc.
Pentru EURO 2 valorile sunt de de 1.744 euro pentru o capacitate de 1.400 cmc, 1.993 euro la 1.600 cmc si 2.684 euro pentru 2.000 cmc.
In cazul unei masini second-hand EURO 3 de capacitate cilindrica 1.400 cmc taxa este de 670 euro, pentru 1.600 cmc 766 euro, iar pentru una de 2.000 cmc 1.150 euro.
Cele EURO 4 de pana in 2.000 cmc pastreaza aceeasi valoare de dinainte.

Peugeot Citroen

Peugeot Citroen, pierderi posibile de 2 mld. euro

Peugeot Citroen a anuntat ca ar putea avea pierderi de doua miliarde euro in 2009. Acestea vor depinde de sprijinul guvernul francez fata de industria auto, dar si de ajutorul oferit de Peugeot propriilor furnizori. In felul acesta, pierderile ar putea varia intre 1 si 2 miliarde de euro. Constructorii auto europeni au avut cele mai mici vanzari din ultimii 15 ani. Peugeot a primit deja un imprumut de 3 miliarde euro din partea guvernului francez. Compania a anuntat vanzarea a unui pachet de actiuni in valoare de 500 milioane de euro.

Renault a incheiat un parteneriat cu Allianz Tiriac

Renault a incheiat un parteneriat cu Allianz Tiriac

Grupul Renault a incheiat un parteneriat strategic cu Allianz Tiriac pentru marcile sale Dacia,  Renault si Nissan.

Finalizat in luna februarie, acordul dintre societatile Automobile Dacia, Renault-Nissan si Allianz va imbunatati comunicarea dintre reparatorii agreati ai celor trei marci si Asigurator, oferind servicii mai prompte pentru clienti.

Parteneriatul este valabil atat pentru asigurarile de raspundere civila auto obligatorii RCA, cat si pentru asigurarile facultative pentru avarii de tip CASCO.

Beneficiile directe pentru clienti sunt reducerea timpului de asteptare pentru tratarea dosarului de dauna si scurtarea perioadei de imobilizare a vehiculului pe durata reparatiei.

Acest tip de colaborare strategica se poate realiza la nivelul fiecarui reparator din reteaua agreata Dacia-Renault-Nissan care doreste incheierea unui acord in acest sens. Grupul Renault Romania detine la ora actuala cea mai extinsa retea de service-uri la nivel national  89 de unitati Dacia, 49 de unitati Renault si 24 de unitati Nissan.

Pretul unei crete pentru viata unui pieton

Pretul unei crete pentru viata unui pieton

Gropile din strazile Capitalei nu ne fac sa pierdem doar bani pentru repararea masinilor, ci si vieti omenesti. Clubul Dac Motors a inceput o campanie de marcare a gropilor din Bucuresti prin trasarea unui contur de persoana decedata pe asfalt in urma unui accident rutier.

Campania a fost initiata in urma mortii a doua persoane saptamana trecuta din cauza unei gropi in asfalt. Pana in prezent au fost marcate circa 70 de gropi cu astfel de desene. Toti ceilalti participanti la trafic, soferi, motociclisti si pietoni sunt indemnati sa participe la campanie prin marcarea in acest fel a gropilor, cu o creta simpla, o creta cerata sau o vopsea nepermanenta, cel mai recomandat intr-un moment al zilei sau al noptii cand circulatia nu poate fi incurcata.

10-11 euro plomba
La sfarsitul lunii trecute, s-a incheiat mult mediatizata „gropaniada” a lui Oprescu, in urma careia Primaria Municipiului Bucuresti, prin Administratia Strazilor, a anuntat ca pretul unitar a fost de 10-11 euro de groapa. Insa, costurile vehiculate in presa au fost de 3.000 de euro pentru un metru cub de asfalt, adica de 17 ori mai scump decat aceeasi reparatie la vecinii nostri unguri. In replica.

Sindicatele se interpun in intelegerea Fiat - Chrysler

Sindicatele se interpun in intelegerea Fiat – Chrysler

Producatorul italian a anuntat prin directorul executiv ca exista posibilitatea de a se renunta la parteneriatul cu Chrysler. Principala cauza ar fi sindicatele constructorului american, mai ales cele canadiene, ce refuza sa accepte reducerea cheltuielilor. „Bineinteles ca suntem pregatiti sa renuntam. Nu ne putem lua angajamente fata de Chrysler decat daca vom avea de castigat in final”, a declarat Sergio Marchionne, directorul executiv al Fiat, intr-un interviu publicat pe pagina de internet a cotidianului canadian Globe and Mail si citat de NewsIn.
Astfel, in prezent, mai exista 50% sasne ca parteneritul sa mai fie incheiat.