Promovarea turistica a tarii cu bani aruncati pe fereastra

Promovarea turistica a tarii cu bani aruncati pe fereastra

Ministerul Turismului a cheltuit 1,5 milioane de euro pentru promovarea turistica a tarii prin intermediul campaniei „Romania – Land of Choice”.
Acum a mai cheltuit alte 45.000 de euro pentru a afla ca primi bani au fost cheltuiti fara folos.

Conform unui studiu Insomar, comandat de minister, 48,2% dintre respondenti nici nu au auzit de campania respectiva. 62,4% au spus ca nici nu au ascultat macar imnul care a costat 10.000 de euro.

Dintre cei care au auzit, totusi, de „The Land of Choice” doar circa 33% cred ca are si efect pentru turismul romanesc.
In ceea ce priveste activitatea ministerului de anul trecut, 21% dintre respondenti au spus ca a fost foarte slaba, iar 18,1% mai degraba slaba. Pe de alta parte, doar 15,3% au spus ca aceasta activitate a fost mai degraba buna si buna.

Cat priveste intentia romanilor de a merge in 2010 in vacanta, 44% au spus ca planuiesc un sejur, 22,2% dintre ei optand pentru maxim cinci zile, 35,1% pentru 6-10 zile, iar unul din patru pentru mai mult de zece zile. Din acest punct de vedere, litoralul ramane pe primul loc in topul optiunilor cu 27,1%, urmat de zona Brasovului cu 17,2%, Bihor si Prahova cu 12,3%, respectiv 12,1%.
Ultimele date Eurostat arata o scadere a innoptarilor turistilor straini in unitatile de cazare din Romania cu 21,9%.