Rezultatele financiare ale grupului Renault-Nissan in 2009

Rezultatele financiare ale grupului Renault-Nissan in 2009

In contextul dificil al anului 2009, planul de actiune al grupului Renault a dat roade, ducand la o schimbare pozitiva a rezultatelor pe semestrul doi. Renault si-a atins astfel obiectivul principal pe 2009: un free cash flow pozitiv.

-Cifra de afaceri a Grupului a fost de 33 712 milioane euro, in scadere cu 10,8% pe an, dar in crestere cu 25% in ultimul trimestru.

-Cota de piata la nivel global (VP+VU) a fost in crestere usoara (0,1 puncte). In plus, aceasta s-a imbunatatit pe semestrul doi (0,2 puncte la nivel mondial si 1,4 puncte in Europa).

-Marja operationala a Grupului a fost de -396 milioane euro, adica -1,2% din cifra de afaceri (+224 milioane de euro pe semestrul doi, adica +1,3% din cifra de afaceri).

-Rezultatele din exploatare au fost de -955 milioane de euro (din care -9 milioane de euro pe semestrul doi)

-S-a inregistrat un rezultat net negativ  de -3068 milioane de euro (din care -356 milioane de euro pe semestrul doi). Rezultatele companiilor asociate au reprezentat jumatate (-1561 milioane euro) din suma totala.

-S-a atins un free cash flow pozitiv de 2088 milioane de euro, care a dus la o scadere a datoriei financiare nete pentru Automobile de 2023 milioane de euro, pentru a atinge 5921 milioane de euro.
-Rezerva de lichiditati pentru Automobile se ridica la 9478 milioane de euro, din care 4070 de euro in acorduri de credite neaccesate si 5408 milioane de euro disponibile imediat.

Perspective an 2010

In 2010, Renault se asteapta ca circumstantele sa ramana dificile, cu o piata europeana care ar putea scadea cu 10% fata de piata totala din 2009. In acest context, compania si-a fixat ca obiectiv, la fel ca in 2009, sa genereze un Free Cash Flow pozitiv si sa continue astfel sa-si reduca datoria.

Pentru a atinge acest obiectiv, Renault poate conta in 2010 pe 4 instrumente principale:

-Atractivitatea gamei sale, a carei extindere si reinnoire (6 produse noi in 2010) vor continua, si care va trebui sa prelungeasca dinamica cresterii cotelor de piata in semestrul doi.

-Aprofundarea sinergiilor  in cadrul Aliantei cu Nissan.

-Continuarea politicii de reducere a costurilor, precum si pastrarea unui raport intre investitiile in CAPEX si cercetare si dezvoltare, pe de o parte,  si cifra de afaceri, pe de alta parte, mai mic de 10%.

-Inmultirea actiunilor care duc la o buna gestionare a nevoii de fond de rulment.